“אם אדם לא מתקדם בקצב של שותפיו

זה משום שהוא שומע מתופף אחר

תנו לו לצעוד במנגינה שלו

…” ככל שתהיה שונה ומרוחקת

 

הכלה של כל התלמידים במערכת החינוך והשתלבות בה הן חלק מהמתווה החדש של משרד החינוך המאפשר לכל תלמיד למצות את יכולתו בתוך המסגרות החינוכיות השונות, מתוך אחריות לרווחתו ולקידומו וכדי שיקבל מענה ההולם את צרכיו המיוחדים במסגרת החינוכית שבה הוא לומד

במסגרת בית הספר פועלות השנה קבוצות הכלה בנושאים 

רגשיים, חברתיים והתנהגותיים

 

אנו מנסים לתת מענה לכל תלמיד אשר עלה הצורך בישיבות ההיכרות באחד מתחומים אלה לפחות 

המדריכים הם חיצוניים ומקצועיים. התוכניות הן מתוך מאגר תוכניות של משרד החינוך

התוכניות שפועלות כעת הן- 

  • “לגלות את האור שבי” שכבר פועלת שנה שלישית היא תוכנית רגשית חברתית, שבמהלכה נפגשים התלמידים עם הכישרונות, היכולות והתכונות המיוחדות הטמונות בהם באמצעות דיון קבוצתי, משימות ושימוש בקלפי אימון. ממפגש למפגש מכירים הילדים טוב את עצמם ולומדים לזהות את הטוב אצל חבריהם לקבוצה, כל הילדים לוקחים חלק במשימות אשר מנחילות את ערכי הפירגון. במהלך המפגשים התלמידים קובעים מטרות אישיות ומציגים את סט הכוחות אשר יתרום להשגת מטרותיהם. מזהים כוחות משלימים בקבוצה, יוצרים שיתופי פעולה לצורך הגשמת מטרה משותפת. הם לומדים להבחין בין דיבור פנימי חיובי שמקדם לדיבור פנימי שלילי שמעכב. מתוך האתגרים שעולים בתהליך השגת המטרות האישיות והמשותפות הם מנתחים מה טוב וחיובי גם באתגרים ובחוויות של חוסר הצלחה במסגרת תרגיל כתיבה ושיתוף חוויות אישיות עוסקים בנושא הסליחה לעצמי ולאחר ומקיימים מעגל שיתוף וכך מגלים מהו כוחו של השיתוף. בתרגיל דמיון מודרך הם חשים את השפעה העתידית של הכרת הטוב על חייהם האישיים.