רכז המגמה : דר’ ניקה שוורץ
בבסיס התפיסה הרעיונית של מגמת מערכות בריאות עומדת ההכרה בחשיבות הכנת עתודה ללימודי המשך אקדמיים במקצועות הבריאות השונים (רופאים, אחיות, פרמדיקים ועוד).
מגמת זו פותחת אפשרות לנער/ה המתעניינים בעולם הבריאות והרפואה, להעשיר את הידע שלהם בתחום ולסיים את שנות לימודיהם במסלול זה עם תכנים רבים שיאפשרו להם להשתלב בלימודי הבריאות בארץ.
התלמידים נבחנים בשתי בחינות בגרות בתחום הרפואה בהיקף כולל של 10 יח”ל:
- מדעי הבריאות – בו נלמדים נושאים רפואיים רבים כדוגמת: קרדיולוגיה, המטולוגיה, נפרולוגיה, אנדוקרינולוגיה, גניקולוגיה ועוד..
- מערכות בריאות – פרויקט בו התלמידים לומדים אודות ניהול מחלה תוך ביצוע מחקר השוואתי אודות מחלות.
במסגרת ההתמחות “מערכות רפואיות” בהיקף של 5 יח”ל ופרויקט גמר העוסק בחקר “ניהול בעיה בריאותית של מטופל” בבית החולים.
הלימודים במגמה משולבים בשיתופי פעולה:
- בית החולים קפלן – התלמידים מסיירים בבית החולים לפחות 3 פעמים בשנה, שומעים הרצאות מבכירי הרופאים ומכירים מקרוב את העבודה הרפואית. התלמידים נחשפים לעבודה בבית החולים, לצוות בית החולים ולציוד מקצועי, ולומדים תחומים אלו לעומק.
- קופת חולים כללית – תכנית המחויבות האישית הייחודית למגמה, מאפשר לתלמידים להתנדב במרפאות ולהכיר מקרוב את הרפואה הקהילתית.
- מגן דוד אדום – כל תלמידי המגמה עוברים בכתה י את קורס מגישי העזרה הראשונה (מע”ר) של מד”א בהיקף 60 שעות ומוסמכים על ידו. תכנית המחויבות האישית הייחודית למגמה, מאפשר לתלמידים להתנדב למד”א ולהכיר מקרוב את תחום רפואת החירום.
מגע זה עם עולם הרפואה פותח לתלמידים אפשרות לבחור בהמשך לימודים אקדמיים במקצועות הבריאות השונים.
מבנה הלימודים |
כיתה י+ כיתה יא– מדעי הבריאות 5 יחל- לימודים עיוניים הכוללים:
1. הערכה חלופית המתבססת על מחקר מחלה המעניינת את התלמיד 2. לימודי מערכות גוף האדם ובחינת בגרות מסכמת בסוף כיתה יא
|
כיתה יב– מערכות רפואיות 5 יחל- ניהול בעיה בריאותית המשלבת מחקר והשוואה בין מטופלים שונים. |
* מגמת מדעי הבריאות מחייבת מגמה מדעית נוספת. ביולוגיה או פיסיקה. |